ابزار امتیاز دهی

آیا یک سیب میتواند 50 کیلوگرم وزن داشته باشد؟ - علمی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی

هر جسمی که با سرعت معینی حرکت میکند دارای انرژی حرکت مشخصی است.این انرژی هر چه جرم جسم بیشتر و سرعت آن بالاتر باشد,بیشتر خواهد شد.
اگر در آینده یک فضاپیمای مدرن با سرعت تقریبا معادل سرعت نور حرکت کند و مثلا انسان از طریق ایجاد حالت پس سوزی در نیروی محرکه انرژی حرکتی بیشتری در آن ایجاد نماید,چه اتفاقی خواهد افتاد؟
سرعت را به زحمت بتوان افزایش داد زیرا که تقریبا به بالاترین سرعت ممکن دست یافته ایم.بنابراین اینشتین این طور نتیجه گیری کرد که جرم فضاپیما بیشتر خواهد شد.
برابر فرمول های اینشتین اگر فضاپیما در حالت سکون یک تن جرم داشته باشد در سرعتی معادل 80%سرعت نور تقریبا1700 کیلو و در سرعتی معادل 99%سرعت نور 7100 کیلو و در سرعتی معادل 999/99%سرعت نور 224تن جرم خواهد داشت.در ضمن به همین دلیل است که یک فضاپیما هرگز نمیتواند به سرعت نور دست پیدا کند.
هنگامی که سرعت جسم به این سرعت جادویی نزدیک میشود جرم آن عملا به سمت بینهایت میل پیدا میکند در نتیجه فضاپیما باید نیروی محرکه بینهایت قوی داشته باشد تا بتواند شتاب بیشتری به سفینه بدهد.
بنابراین مشاهده میشود که جرم یک جسم نیز نسبی است و بستگی به ناظر دارد.اگر یک سیب بزرگ با سرعت معادل 999/99%سرعت نور از برابر ما در حال پرواز باشد50کیلوگرم وزن خواهد داشت.


ارسال شده در توسط vahdi