ابزار امتیاز دهی

گردهمایی اسفند ماه انجمن نجوم ثاقب - علمی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی

 

گردهمایی اسفند ماه انجمن نجوم ثاقبگردهمایی این ماه انجمن نجوم ثاقب در تاریخ جمعه 4 اسفند 1390، ساعت 10:30 الی 12:30 برگزار شد.

برنامه های این گردهمایی به شرح زیر بود:

- پخش قرآن و سرود ملی

- آلودگی نوری (قسمت اول)

 توسط آقای اشکان شعبانی، در این برنامه ایشان درباره چگونگی به وجود آمدن آلودگی نوری و اثرات آن بر سلامت انسان ها توضیحاتی دادند.

- رویدادهای نجومی

 که با توضیح و اجرای بسیار خوب آقای هادی بابایی بینندگان به خصوص میهمانان جدید دست به قلم برده و تاریخ و ساعتها را یاداشت نمودند تا در این ماه اولین رصدهای آماتوری خود را آغاز نمایند. (آقای بابایی از مدرسان توانای انجمن نجوم ثاقب هستند که در سطح استان معرفی و تدریس می نمایند ایشان در ساخت ابزارهای نجومی مهارت های ویژه ای دارند و اولین جایزه دکتر ثبوتی از دانشگاه زنجان را به خود اختصاص داده و به عنوان جوان برتر صومعه سرا از طرف شورای شهر و فرمانداری انتخاب شدند. - صحبت های مدیر اجرایی انجمن نجوم ثاقب گیلان جناب آقای وقوعی را داشتیم. ایشان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تشکر از مجریان برنامه، فعالیت های آینده انجمن را برای آموزش رابطین در سطح استان و جذب آنها بیان نمودند و توضیح دادند که در باشگاه های انجمن ارائه برنامه شامل دو قسمت است: مقدماتی برای رابطین جدید و پیشرفته برای دانش پژوهان قدیمی انجمن که از این لحظه به بعد شاهد برنامه های تخصصی تر خواهند بود-نماهنگ نجومی آسمان زیبا
که توسط آقای اشکان شعبانی تهیه شده بود پخش شد که حاضرین از آن بسیار لذت بردند.

 - محیط میان ستاره ای

 که توسط آقای منادی به خوبی اجرا شد و حاضرین را شگفت زده کرد. -نماهنگ دیگری پخش شد که در حین نماهنگ اولیا رابطین برای دیدن لکه های خورشیدی که توسط آقای بابائی با تلسکوپ آماده شده بود سالن را ترک کردند.

 - کوارتها (قسمت دوم)

 که توسط یکی دیگر از اساتید انجمن جناب آقای آریامنش برای حاضرین همراه با تصویر های زیبا ارائه شد.
مابین برنامه ها خانم آذرنیور مجری این گردهمایی به بررسی رصد گذر زهره در 7 خرداد 91 پرداختند. گفتنی است برنامه های اجرایی انجمن ثاقب در سال تحصیلی هر روز سه جلسه آموزش 5/1 ساعته می باشد که برای پایه های مختلف (مهدکودک،پیش دبستانی،ابتدایی،راهنمایی،دبیرستان،دانشجویان) و همچنین برای دبیران سر گروه رشته های مختلف درسی در سطح استان گیلان با تعیین وقت قبلی اجرا می شود. برای هر کلاس درسی که از این مرکز بازدید و آموزش علمی دارند دو نفر به عنوان رابط علمی انتخاب می شوند. رابطین به طور رایگان تا یک سال می توانند در گردهمایی ها که آخرین پنجشنبه هر ماه ساعت5/6-5 عصر (برای مقطع ابتدایی) شرکت نمایند در باشگاه نجوم کودکان که به طور منظم هر ماه در ثاقب برگزار می گردد اجرای برنامه ها با کودکانی است که قبلا در ثاقب دوره نجوم مقدماتی کودک را پشت سر گذاشته اند. این کودکان به سرپرستی خانم پروانه قاضی یکی از مدرسان خوب کودکان استان که دوره های مختلف نجوم را در ثاقب دیده اند فعالیت می کنند و از دیگر شخصیت های علمی کشور بهره مند می شوند. در نهایت از مسئول این باشگاه آقای اشکان شعبانی تشکر می کنیم. گردهمایی بعدی 25 فروردین می باشد. 

 


ارسال شده در توسط vahdi