ابزار امتیاز دهی

IT - علمی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی

موسسه SAE دبی، که بزرگترین دانشگاه خصوصی در زمینه تولید محتوای صوتی و تصویری و انیمیشن می باشد، سینمای سه بعدی ال جی را به عنوان دارنده بالاترین کیفیت نمایش فیلمهای و بازیهای سه بعدی معرفی نمود.
به گفته مدیران ارشد SAE در این بخش، بازیهای سه بعدی به راستی تجربه متفاوتی در دنیای بازیهاست. برای اولین بار افراد قادر هستند که در دنیای بازی غوطه ور شده و از ابعاد پویا و متحرک جدیدی که عناصر سه بعدی پدید می آورند لذت ببرند.
سینمای سه بعدی هوشمند ال جی دارای قیمتی کاملا” معقولانه و مناسب می باشد. به عقیده مدیران SAE نمی توان جذابیت قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول را به همراه عینکهای سه بعدی همراه با آن نادیده گرفت.
بیمارستان تخصصی کانادایی در دبی سینمای سه بعدی هوشمند ال جی را جهت تایید گواهی سلامتی از طریق آنالیزهایی سخت و جدی آزمایش نمود. بعد از 20 ساعت بررسی کامل، رئیس این بیمارستان گواهی سلامت پنج ستاره به سینمای سه بعدی هوشمند ال جی اهدا نموده و افزود؛ بدون شک این محصول یک نوآوری بزرگ در زمینه لمس تکنولوژی است.
به عنوان یک دکتر، سلامتی افراد بزرگترین نگرانی من است. در نتیجه قبل از هر گونه دفاع از دستگاه های تلویزیون ما وظیفه داریم عدم هر گونه آسیب رسانی دستگاه را به سلامتی افراد تضمین نمائیم.
افراد بسیاری هستند که از سوزش چشم،سرگیجه و خستگی ناشی از تماشای تصاویر سه بعدی شکایت داشته و تعداد دیگری از ریسکهای احتمالی ناشی از تماشای تصاویر سه بعدی نگران می باشند. این مشکلات و نگرانی ها در مورد سینمای سه بعدی ال جی به هیچ وجه وجود ندارد. مشاهده تصاویر سه بعدی از طریق آن کاملا” بدون پرش بوده و هیچ گونه خستگی چشم یا استرس ناشی از آن را ایجاد نمی نماید.
وی می افزاید، بهترین متخصص چشم پزشک ما این تلویزیون را در طول 5 روز بررسی نموده و با هیچ گونه سرگیجه یا آسیب های معمول دیگر تلویزیون های سه بعدی مواجه نگردید. با این وجود بهتر است که مدت زمان مناسبی را به تماشای هر تلویزیونی اختصاص داده و هیچگاه چندین ساعت پیوسته بدون اینکه به چشمهای خود استراحت دهید تلویزیون مشاهده نکنید.
نکاتی در مورد سینمای سه بعدی هوشمند ال جی
با استفاده از قابلیت پیشرفته تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی دیگر شما با هیچگونه کمبودی در زمینه محتوای سه بعدی مواجه نخواهید شد و می توانید از عینکهای پولاریزه سبک و بدون نیاز به شارژ سینمای سه بعدی هوشمند ال جی لذت ببرید.
با استفاده از تکنولوژی FPR و تقویت نور ال جی، همگان می توانند تصویری بدون پرش و درخشان را مشاهده نمایند.
از طرف دیگر سینمای سه بعدی ال جی مجهز به ویژگیهای هوشمند نیز بوده و به کاربران این امکان را می دهد که در هر زمان به محتوای اینترنتی مورد نظر خود مانند ویدئوها، شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی دسترسی داشته و از اولین سرویس جهانی “OnDemand” در زمینه ویدئوهای IPTV و سرویس “OnWeb” مرتبط با ویدئوهای اینترنتی بهره مند شوند.


ارسال شده در توسط vahdi

شرکت شارپ اخیرا کوچک‌ترین نمونه دوربین‌های با قابلیت تثبیت تصویر را جهت نصب در باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند، وارد بازار کرده است.

Image Stabilizer یا تثبیت‌گر تصویر، لرزش دوربین را در هنگام عکاسی با استفاده از ایجاد حرکت معکوس روی یک لنز یا سنسور و یا بصورت نرم‌افزاری حذف می‌کند و از کدر شدگی و بهم ریختگی عکس بر اثر لرزش دوربین جلوگیری می‌نماید.

توانایی نصب این دوربین بر روی انواع تلفن‌ها در حدی است که حتی باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان با ضخامت 7.1 میلیمتر که اخیرا توسط شرکت Motorola Razr وارد بازار شده نیز قابلیت تطبیق با این دوربین 5.47 میلیمتری را دارد.

دوربین 12.1 مگاپیکسلی CMOS با نام RJ63YC100 قرار است از این پس در وسایل و تجهیزات قابل حملی که نیاز به تثبیت تصویر دارند استفاده شود.

تثبیت‌گر نوری تصویر در این نمونه می‌تواند از یک سیستم جابجاکننده لنز برای حرکت آنها در درون نمونه استفاده کرده و ثبت لرزش را متوقف کند.

شرکت شارپ معتقد است که این تکنولوژی، کدری موجود در تصاویر گرفته شده توسط تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را کاهش داده و میزان نور کم در حین عکاسی را بهبود می‌بخشد.

این دوربین همچنین قابلیت ضبط ویدئویی با رزولوشن 1080p را داشته و از f 2.5 برخوردار است.


ارسال شده در توسط vahdi
هر سرگرمی و هنری بدون شک نیاز به رقابت دارد، رقابتی که افراد با تجربه در آن جمع شده و بهترین را انتخاب کنند. بازی های رایانه ای نیز سال هاست توسط مراجع مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند.
امسال نیز مانند سال های گذشته برترین بازی های سال 2011 انتخاب شدند.

بهترین بازی سال:

مقام بهترین بازی سال در بین بسیاری از حرف هایی که در پشت نامزدهای این انتخاب بود به بازی SKYRIM که نسخه پنجم سری بازی های THE ELDER SCROLLS است رسید.این بازی در سبک نقش آفرینی است و احتمال برنده شدن آن بسیار زیاد بود. از دیگر نامزدهای این بخش می توان به بازی هایی همچون: بتمن آرکام سیتی، افسانه زلدا(THE LEGEND OF ZELDA) ، پورتال 2، آنچارتد 3 بودند.

عده بسیار زیادی از خالی بودن جای بازی Witcher 2 در این لیست شکایت داشتند.

بهترین استودیو:

در بین استودیوهای نامزد شده برای این جایزه، استودیو Bethesda Game Studios توانست این جایزه را از آن خود کند. لازم به ذکر است این شرکت امسال بازی هایی همچون SKYRIM و RAGE را وارد بازار کرده بود.

دیگر کاندیدهای این عنوان استودیوهای Naughty Dog، Rocksteady Studios، Valve بودند که شانس چندانی در مقابل Bethesda نداشتند.

بهترین بازی XBOX 360:

در بین بازی های مخصوص کنسول ماکروسافت و در میان تعجب همگان بازی بتمن آرکام سیتی توانست عنوان بهترین بازی این کنسول را از آن خود کند. این در حالی است که عده بسیار زیادی از کارشناسان بازی Gear Of War 3 را شایسته این عنوان می دانستند.

دیگر نامزدهای این بخش بازی های Forza Motorsport 4 و Portal 2 بودند.

بهترین بازی PS3:

در این بخش عنوان بهترین بازی به بازی شایسته این بخش طبق گفته متخصصین یعنی Uncharted 3 رسید. از همان ابتدای انتخاب نامزدها و یا قبل تر در هنگام انتشار این بازی بیشتر کارشناسان این عنوان را برازنده این بازی می دانستند.

دیگر بازی های معرفی شده برای این بخش Infamous 2، Killzone 3، Littlebigplanet 2 بودند.

بهترین بازی Wii:
Wii کنسولی است که در ابتدا توانست طرفداران زیادی برای خود پیدا کند اما با توجه به وجود دستگاه هایی همچون Move و Kineckt جایگاه خود را از دست داد.

در این بخش بازی افسانه زلدا(The Legend Of Zelda) توانست عنوان بهترین بازی Wii را بدست آورد.

بهترین بازی کامپیوتر:

در این بخش نیز کارشناسان به انتخاب نامزدها بسیار اعتراض داشتند. در میان این اعتراض ها بازی Portal 2 ساخت شرکت Valve توانست عنوان بهترین بازی کامپیوتر رابه خود اختصاص دهد.

در این میان بازی های Minecraft و Witcher 2 نیز به عنوان نامزدهای انتخاب بهترین بازی کامپیوتر حضور داشتند.

در بالا مهمترین جایزه های این جشنواره را ذکر کردیم اما در میان دیگر عناوین می توان به:

بهترین بازی تیراندازی: این عنوان به سری جدی از بازی های پر طرفدار COD یعنی بازی Call Of Duty MW3 رسید.

بهترین بازی اکشن ماجراجویانه: بازی زیبای بتمن آرکام سیتی توانست جایزه این قسمت را نیز به خود اختصاص بدهد.

بهترین بازی نقش آفرینی: در میان بازی های بسیار عالی مانند: Deus Ex، Dark Souls، Dargon age II، بهترین بازی سال یعنی SKYRIM این عنوان را به خود اختصاصا داد تا بار دیگر قدرت را ثابت کند.

بهترین بازی ورزشی: در این بخش نیز بازی NBA 2K12 توانست با کنار زدن رقیبان به عنوان بهترین بازی ورزشی انتخاب شود.

بهترین بازی رانندگی: بازی زیبا و هیجانی Forza 4 توانست این عنوان را با کنار زدن Need For Speed: The Run بدست آورد.

بهترین گرافیک: بدون شک عده بسیار زیادی از طرفداران بازی و کارشناسان بازی Crysis 2 را شایسته این عنوان می دانستند اما با کمال تعجب این بازی حتی برای این مسابقات انتخاب هم نشد و باعث شد تا این عنوان به بازی Uncharted 3 برسد.

 


ارسال شده در توسط vahdi

بر اساس قانون برنامه پنجم، 10 میلیون پورت پر سرعت در طول 5 سال اجرای برنامه، باید در کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، آخرین آمار دایری (فعال) تعداد پورت‌های پر سرعت (ADSL) نصب شده از سوی بخش خصوصی کشور (شرکت‌های PAP)، امروز در نشست خبری این گروه اعلام شد.

بر اساس این گزارش، شرکت های PAP، تا پایان شهریور ماه سال جاری، یک میلیون و 40 هزار پورت پر سرعت (ADSL) را دایر کرده اند.

بنا بر این گزارش، بخش خصوصی فعال در زمینه ارائه خدمات ADSL، تا پایان شهریور ماه سال جاری، در مجموع یک میلیون و 500 هزار پورت پر سرعت را در استان های مختلف کشور نصب کرده است.

بر اساس اهداف برنامه چهارم توسعه کشور، قرار بود، طی 4 سال برنامه، یک میلیون و 275 هزار پورت پر سرعت توسط بخش خصوصی و 270 هزار پورت توسط شرکت مخابرات نصب شود که با تمدید یک ساله برنامه چهارم، این هدف با رشد 15 تا 20 درصدی در پایان برنامه، محقق شد.

همچنین قرار است، در مدت برنامه پنج ساله کشور نیز 10 میلیون پورت پر سرعت نصب و دایر شود که هنوز مشخص نیست ایجاد پورت پر سرعت یا ایجاد بستر، در اهداف برنامه پنجم مد نظر بوده است.


ارسال شده در توسط vahdi

بی شک کمپانی Lenovo در حال طراحی و ساخت تبلت 5 اینچی جدید است که دارای پردازنده ی 2 هسته ای و سیستم عامل Android است. یک تبلت کوچک بیشتر برای جیب شما مناسب است تا کیف یا چمدانتان.

تبلت  5 اینچی Lenovo لو رفت، اندروئید در جیب شما

بنابر سایت Engadget، این محصول یا با نام IdeaTab به فروش می رسد یا با نام LePad در چین فروخته می شود. هنوز مشخصات دقیق این تبلت فشرده معلوم نشده ولی داشتن هر دو پورت USB و HDMI قطعی است.

 

یک دوربین سمت جلو و یک بلندگو به صورت گوشی هم در این محصول وجود دارد ولی اینکه از voice call پشتیبانی می کند یا نه، هنوز مشخص نیست. رقبایی مثل Samsung Galaxy Note و دیگران مثل Dell Streak 5 این امکان را دارند ولی سایر تولید کنندگان تبلت چنین قابلیتی را در تبلت خود قرار نمی دهند چرا که دوست ندارند تبلت جای گوشی را بگیرد و فروش گوشی کم شود. کمپانی Lenovo نیز می تواند IdeaTab را به صورت یک VoIP (مخفف Voice over Internet Protocol است، به معنی پروتکل هایی که برای ارتباط از طریق اینترنت به کار می رود) عرضه کند، نه به عنوان یک جایگزین گوشی.

به نظر می رسد که 3 دکمه زیر صفحه نمایش وجود دارد، شاید نشان دهنده ی این باشد که تبلت جدید لنوو از سیستم عامل خاصی مثل اندروئید 3 یا 4 استفاده نمی کند و شاید فقط بازمانده ی نمونه های طراحی شده ی قبلی باشد. اطلاعات بیشتری در دست نیست و شاید در نمایشگاه CES 2012 لنوو آن را به نمایش بگذارد. باید تا زمانی که تبلت جدید لنوو روی قفسه های فروشگاه دیده شود، صبر کرد.

یک تبلت 10?1 اینچی نیز احتمالا در حال طراحی باشد. این مورد نیز با برند IdeaTab عرضه شده و ماه قبل لو رفته بود. تبلتی که سیستم عامل آن اندروئید 4 یا Ice Cream Sandwich می باشد و پردازنده ی 4 هسته ای Tegra 3 دارد. بنچ مارک ها نشان می دهد که این پردازنده قدرت بالایی دارد


ارسال شده در توسط vahdi

ایسنا : طی چند هفته گذشته گوگل پروژه ای با نام Android x86 را آغاز کرده و قصد دارد تا سیستم عامل محبوب خود، اندروید را روی کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تبلت های مبتنی بر پردازنده های Intel و AMD نیز توسعه دهد.

حال اولین نسخه اندروید 4 برای کامپیوترهای معمولی منتشر شده است.

اندورید 4 برای کامپیوترهای معمولی منتشر شد

نسخه های جدید اندروید مانند Ice Cream Sandwich از این به بعد فقط مخصوص دستگاه های همراه نخواهند بود. دو هفته پیش، ویرایش چهارم اندروید توسط گوگل برای گوشی های هوشمند (که از پردازنده های مبتنی بر ARM بهره می برند) ارائه شد و حالا دست اندرکاران پروژه Android x86 اولین نسخه این سیستم عامل را برای سیستم های مبتنی بر پردازنده های Intel و AMD (یعنی همان کامپیوتر های دسکتاپ و لپ تاپ ها) منتشر کردند.

نسخه اول بسیار ابتدایی بوده و فاقد توانایی های کافی از جمله پخش صوت و تصویر، اترنت (امکانات شبکه) و سرعت مناسب سخت افزار، به خصوص در تراشه های اینتل است. با این حال تبدیل این سیستم عامل برای پردازنده های x86 با این سرعت، حیرت انگیز است. توسعه دهندگان این پروژه هم اکنون در حال تلاش برای بهینه سازی این نسخه اندروید هستند.

به گزارش Liliputing.com اولین نسخه Android-x86 برای تبلت های مبتنی بر تراشه های AMD Brazos مثل MSI WindPad 110W و Acer Iconica Tab W500 بهینه شده است. این نسخه بیشتر برای حرفه ای ها طراحی شده و البته در بعد گرافیکی هنوز لبه ها اندکی تیز و خشن هستند. با این وجود WiFi و پشتیبانی از صفحه لمسی در این نسخه اولیه به خوبی عمل می کنند.

اندروید در مسیر توسعه خود راهی درست شبیه مایکروسافت را در پیش گرفته است. مایکروسافت بنا دارد در سال 2012 ویندوز 8 را ارائه کند و این سیستم عامل قرار است هم روی کامپیوترهای شخصی و هم روی گوشی های هوشمند قابل نصب باشد. این که بگوییم اندروید در این زمینه جا پای مایکروسافت گذاشته و از آن جلوتر رفته سخن بی ربطی است. چرا که توسعه اندروید برای کامپیوترهای شخصی اقدامی خیلی جدی از سوی گوگل نیست و از سویی بنا به وعده مایکروسافت، ویندوز 8 در زمان ارائه بسیار پیشرفته تر و بهینه تر از این سیستم عامل متن باز (اندروید) خواهد بود.

انگار همین دیروز بود که نسخه های متوالی اندروید که بر اساس حروف الفبا چیده شده اند معرفی شدند. اسم های با مزه ای چون Cupcake (همان کیک یزدی خودمان)، Donut (نوعی پیراشکی)، Éclair (شیرینی خامه ای)، Froyo (ماست منجمد)، Gingerbread (نان زنجفیلی) و Honeycomb (شانه عسل)! حالا با معرفی Ice Cream Sandwich (ساندویچ بستنی)، کامپیوترهای شخصی نیز از این دسرها بی بهره نمی مانند.


ارسال شده در توسط vahdi
آی تی روز: تنش میان دو کمپانی بزرگ سامسونگ و اپل همچنان ادامه دارد ، در پی شکایت های اپل از سامسونگ فروش بعضی از محصولات سامسونگ در چند کشور ممنوع شده است ، اما این بار اپل موفق به متقاعد کردن قاضی ایالات متحده برای ممنوعیت فروش تبلت و تلفن گلکسی سامسونگ در این کشور نشد. در حالی که در چند روز گذشته دادگاه استرالیا به تمدید توقف فروش تبلت سامسونگ رای داد.

داستان از آنجا شروع شد که اپل از سامسونگ به دلیل کپی کردن ظاهری و بعضی از ویژگی های تبلت آی پد و تلفن همراه هوشمند آیفون شکایت کرد و خواهان پرداخت خسارت از سامسونگ شد .

جدال  میان سامسونگ و اپل و تبلیغ جالب ضد آیفون
سامسونگ هم  بیکار نبوده و به مبارزات تبلیغاتی دست زده است ، در جدیدترین آگهی ضد آیفونی بعد از انتشار ویدیو  چیز بزرگ بعدی، سامسونگ در صفحه فیس بوک خود تصویری از آیفون در کنار موبایل های قدیمی قرار داه است و تلفن همرا خود را برندی منحصر به فرد معرفی کرده است.
جدال  میان سامسونگ و اپل و تبلیغ جالب ضد آیفون

ارسال شده در توسط vahdi

همین سه سال پیش بود که مایکروسافت به یاهو اظهار علاقه کرد و در پایان مشخص شد مثل اینکه چندان عاشق و دلباخته نیست که بتواند به وصال برسد. اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد بار دیگر شانس خود را در این میدان بیازماید. و این بار هنوز جواب سربالایی از یاهو نشنیده است


به گزارش نیویورک تایمز ، مایکروسافت به تازگی یک موافقت نامه رازداری و عدم افشای اسرار را امضا کرده است که به این شرکت اجازه می دهد نگاه دقیق تر و نزدیک تری به اسناد مالی یاهو داشته باشد. یاهو به تازگی دنبال یک پدرخوانده جدید است و هر شرکتی که برای این کار اظهار علاقه کند، باید موافقت نامه ای را امضا کند، تا اجازه دیدن برخی اسناد و مدارک یاهو را داشته باشد. اما با امضای این موافقت نامه حق ندارد درباره این اسناد با هیچ شرکت یا گروه و شخص دیگری صحبت کند. شاید هیج معامله بزرگی در کار نباشد! زیرا شنیده می شود که مایکروسافت قبل از امضای این موافقت نامه با رقبا و شرکای بالقوه دخیل در این هماورد صحبت کرده و پیشنهادات خود را به آنها ارائه کرده است.

مایکروسافت دوباره به فکر خرید یاهو افتاد

هم اکنون مایکروسافت و یاهو مشارکت پر سودی با هم دارند: یاهو تبلیغاتش را مجاور نتایج موتور جستجوی بینگ مایکروسافت می فروشد. سرمایه گذاری در یاهو نه تنها این داد و ستد را زنده نگه داشته، بلکه به مایکروسافت اجازه می دهند که پرش بلندی به تبلیغات درون فضای موتور جستجو داشته باشد. مایکروسافت سالها است که چشم به دلارهای تبلیغات گوگلی دارد و مالکیت یاهو می تواند بخش دیگری از مهمات لازم برای پیروزی بر گوگل را در اختیار این شرکت بگذارد.


ارسال شده در توسط vahdi

مشرق: مجموعه 7جلدی «غرب از رؤیا تا واقعیت» را مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما با هدف بازخوانی رفتارهای رسانه ای غرب از زبان اندیشمندان غربی منتشر کرده است. در مقدمه ناشر برای این کتاب می خوانیم: «در این مجموعه، نخست به ناگفته‌هایی از اهداف گردانندگان رسانه‌های غرب برای پیشبرد سیاست‌های حاکم بر امریکا به ویژه در زمان اقدامات نظامی امریکا علیه کشورهای گوناگون پی خواهیم برد، آن‌گاه نقش رسانه‌های غرب و صاحبان اصلی آنها یعنی شرکت‌های بزرگ تجاری را در هدایت افکار عمومی در رویدادهای مهم سیاسی نظامی، بررسی خواهیم کرد.»


جلد نخست این مجموعه به موضوع «رسانه سلطه، سلطه رسانه (تبلیغات رسانه‌ها در خدمت سیاست امریکا)» اختصاص دارد و زیر نظر داوود رجبی‌نیا، با قیمت 2هزار تومان تهیه و تدوین شده است.

هشدار!مراقب سرچ‌های گوگلی باشید!

«چه چیزی رسانه‌های غالب را به رسانه‌های غالب تبدیل کرده است؟، رقابت بر سر سلاح اطلاعات، چه آینده‌ای پیش روی ژورنالیسم است؟، راهبرد امریکایی: کنترل جهان از طریق کنترل اینترنت، چه کسانی شما را زیر نظر دارند؟، نقش‏آفرینی نظامی رسانه‏ها، تلویزیون جنگ؛ نوازش احساس بینندگان امریکایی، رسانه‏ها و مرگ حقیقت، چگونه جنگ می‏تواند یک سرگرمی خانوادگی باشد؟، تبلیغات؛ سرباز عملیات روانی امریکا، تبلیغات به شیوه هالیوود، بازیگران به جای خبرنگاران و…»از جمله عناوین سرفصل های مختلف این کتاب محسوب می شود.
بر اساس گزارش خبرانلاین ، در بخشی از فصل «راهبرد امریکایی: کنترل جهان از طریق کنترل اینترنت» می خوانیم: «در سال 2009، بر اساس ارزیابی امنیت شبکه که اوباما اعلام کرد، تهدید نسبت به اینترنت، به یکی از جدید‌ترین تهدیدهای اقتصادی و نظامی تبدیل شده بود که امریکا با آنها رویاروی بود. در نتیجه، اوباما دو تصمیم مهم گرفت: اولین تصمیم، کاهش تولید سلاح‌های متعارف از جمله جنگنده‌های اف 22 بود، در حالی که تصمیم دوم، ایجاد فرماندهی‌های شبکه و افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در زمینه سلاح‌های تهاجمی شبکه بود. تاکنون راهبرد امنیت شبکه دولت اوباما «بر حمله و ارزیابی همراه با بازدارندگی متمرکز بوده است».

در حال حاضر، پنج حوزه اصلی ساختار اینترنت در انحصار غول‌های فن‌آوری اطلاعاتی امریکا قرار دارد، از جمله: رایانه‌های دارای عملکرد عظیم، سیستم‌های عامل، فن‌آوری‌های پایگاه‌های اطلاعاتی، فن‌آوری‌های سوئیچ شبکه و کتاب‌خانه‌های حاوی منابع اطلاعات.

در سراسر جهان، حدود 3/92 درصد رایانه‌های شخصی و 4/80 درصد رایانه‌های عظیم از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کنند، در حالی که 8/91 درصد رایانه‌های شخصی از سیستم‌های عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند و 98 درصد فن‌آوری‌های سرور مرکزی، در دست‌ «آی بی‌ام» و «هولت ـ پکارد» قرار دارد. 7/89 درصد از نرم‌افزارهای پایگاه اطلاعاتی در کنترل «اوراکل» و «مایکروسافت» و 5/93 درصد از فن‌آوری سوئیچ شبکه در انحصار شرکت‌های امریکایی قرار دارد.

ایالات متحده بعد از کنترل زیرساخت‌ها، سخت‌افزارها و سیستم‌های نرم‌افزاری اینترنت، در حال روی آوردن به محتوای اینترنت است. [برای نمونه،] در می سال 2009، مایکروسافت در وب سایت خود اعلام کرد که این شرکت در راستای اجرای قانونی در این باره و هماهنگی با مقررات وضع شده در این حوزه، سرویس «ویندوز لایو مسنجر» را برای کشورهای کوبا، سوریه، ایران، سودان و کره شمالی مسدود خواهد کرد. همچنین «گوگل»، شرکتی که مالک بزرگ‌ترین منابع اطلاعاتی اینترنتی است، در ژانویه 2010، اعلام کرد که به منظور ایجاد یک محیط اینترنتی بازتر، باید از بازار چین خارج شود.

نکته نگران‌کننده‌تر این است که سناتور جوزف لیبرمن، رئیس کمیته امنیت داخلی امریکا اخیراً لایحه‌ای را به کنگره امریکا ارائه کرده است که «حفاظت از فضای سایبری به مثابه یک دارایی ملی» است. بر اساس این پیشنهاد، در صورت رخ دادن شرایط اضطراری در ایالات متحده، رئیس جمهوری می‌تواند دستور دهد شرکت‌های گوگل، یاهو و دیگر موتورهای جست‌وجو، خدمات اینترنتی خود را به حالت تعلیق درآورند. در صورت وقوع «شرایط اضطراری اینترنتی»، دیگر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مستقر در امریکا نیز می‌توانند در کنترل رئیس جمهوری قرار گیرند.»

همچنین در بخش «چه کسانی شما را زیر نظر دارند؟» با اشاره به چند گروه از سازمان‌هایی که به ترتیب، اطلاعات تعداد بیشتری از مردم را ردگیری می‌کنند، به بانک ها، بیمه های عمر، کازینوها، شرکت های تلفن همراه و…اشاره شده است. در بخشی از این فصل آمده است: «هر جست‌وجویی که شما در موتور جست‌وجوی «گوگل» انجام می‌دهید، به پایگاه اطلاعاتی این غول اینترنتی منتقل می‌شود و آنها از این اطلاعات برای ایجاد یک پرونده از عادت‌ها و علاقه‌مندی‌های شما استفاده می‌کنند. به علاوه، این موتور جست‌وجو به صورت مداوم، پیوندهایی را که در طول وبگردی‌هایتان روی آنها کلیک می‌کنید و آگهی‌هایی را که تماشا می‌کنید، ردگیری می‌کند. گوگل از این پرونده، علاقه‌مندی‌ها و تاریخچه جست‌وجوهای شما، برای هدف قرار دادن مرورگر شما با آگهی‌های هدف‌گیری شده استفاده می‌کند. شاید آزاردهنده‌ترین نکته این باشد که گوگل از سرویس جی‌میل خود نیز برای نظارت بر محتوای ایمیل‌های شما برای قرار دادن آگهی‌های هدف‌گیری شده در حساب ایمیل‌تان استفاده می‌کند.

گوگل همچنین سابقه‌ای از اطلاعات حساب‌ها و کارت‌های اعتباری هر شخصی را که از خدمات «چک اوت» آن استفاده می‌کند، نگه‌داری و ردگیری می‌کند که افراد چه ویدئوهایی را در یوتیوپ تماشا می‌کنند، قصد دارند از چه مکان‌هایی دیدار کنند و در آنجا چه کارهایی را انجام دهند. سیستم‌های نقشه مبتنی بر مکان گوگل نیز به این شرکت امکان می‌دهد تا از طریق استفاده کاربر از تلفن‌های هوشمند و دیگر وسایل مجهز به جی. پی. اس، خبردار شود آنها در زمان واقعی، در چه نقطه‌ای به سر می‌برند.»


ارسال شده در توسط vahdi

فارس: ابزار طراحی شده توسط فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب و آزاردهنده بر روی این سایت توسط هکرها دستکاری شد تا محتوای شخصی و محرمانه کاربران در معرض دید عموم قرار بگیرد.


این مساله باعث رسوایی بزرگ و بی سابقه‌ای برای فیس بوک شده و کاربران این سایت و کارشناسان امنیتی مدیران فیس بوک را به باد انتقاد گرفته اند.

انتشار تصاویر خصوصی زاکربرگ مدیریت فیس بوک!

صاحب نظران امنیتی می گویند نقص امنیتی در سازوکار طراحی شده برای گزارش دادن وجود محتوای نامناسب در فیس بوک باعث شده این ابزار در عمل به برنامه ای برای نمایش محتوای خصوصی کاربران برای عموم مبدل شود و مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک یکی از اولین قربانیان این آسیب پذیری بوده است.

این مشکل از آنجا آغاز شد که فردی گمنام چند روز قبل دستورالعملی را در وب سایت bodybuilding.com منتشر کرد تا بتوان با اجرای آن به تمامی تصاویر حساب کاربری یک فرد در فیس بوک و حتی عکس های خصوصی او دسترسی پیدا کرد.

بسیاری از این دستورالعمل تبعیت کردند که یکی از نتایج اولیه آن افشای 13 عکس خصوصی زاکربرگ و به اشتراک گذاری آنها در سایت های مختلف مانند توییتر و دیگر سایت های به اشتراک گذاری عکس بود.

فیس بوک بعد از چند ساعت حفره یاد شده را شناسایی و برطرف کرد، اما طی این مدت هزاران عکس خصوصی دیگر کاربران بر روی اینترنت منتشر شد.


ارسال شده در توسط vahdi
<      1   2   3      >